Wat kunt u verwachten?

Als u de huisartsenpost belt, krijgt u een triage-assistent aan de telefoon. Deze assistent is speciaal opgeleid om snel de ernst van de klachten vast te stellen en te bepalen welke zorg u nodig heeft. Dit gebeurt in overleg met de dienstdoende huisarts. Er zijn drie mogelijkheden: 

1: Telefonisch advies, consult
De triage-assistent geeft u uitleg en een zelfzorgadvies (gecontroleerd door de dienstdoende huisarts). Zo nodig zorgt de triagist ervoor dat de dienstdoende huisarts u voor een telefonisch consult terugbelt. 

2: Consult op de huisartsenpost
U krijgt een afspraak op de huisartsenpost. Hier wordt u of uw kind onderzocht door de dienstdoende huisarts of een verpleegkundige (gecontroleerd door de huisarts). Als u van de dokter een recept meekrijgt, kunt u de medicijnen ophalen bij de HAPotheek direct naast de huisartsenpost.

3: Consult bij u thuis
De huisarts legt een visite bij u af. Dit is alleen mogelijk als u om medische redenen niet naar de huisartsenpost kunt komen.